menu

Streetart, reclamecampagnes die scoren!

Wat zeggen onze cursisten:


grade grade grade grade grade
Met goed lesmateriaal en enthousiaste docenten heb ik veel geleerd dat ik direct praktisch kon toepassen.
Mark Scheper Lees verder »

Street art, of guerrilla advertising is een perfect platform om direct contact te maken met de klant en een boodschap over te brengen. Je kunt met beperkte middelen, een ijzersterk concept en een perfecte uitvoering in zeer korte tijd enorm veel media-aandacht en publiek trekken.

Ludiek, origineel en effectief

Belangrijk om succes te behalen is dat de straatart campagne ludiek, veelzeggend en bijzonder moet zijn. De uitdaging is om juist gebruik te maken van de straat en van de voorbijgangers. Betrek de omgeving en de kijker in het onderwerp door het onderwerp onderdeel te maken van het moment. Deze poster van Leo Burnett bedrukt met geurinkt is hier een perfect voorbeeld van. De geur heeft een grote aantrekkingskracht op honden. Deze duikt meteen met zijn snuit op de etensbak. Hierdoor vertelt de hond aan zijn baasje wat hij lekker vindt. Een betere verkoper voor dit merk hondenvoer kun je niet krijgen.

Verrassend eenvoudig en opmerkelijk.

Om dit idee en concept maximaal uit te voeren moeten de posters natuurlijk op neushoogte van de gemiddelde hond worden gehangen. Daardoor levert dit al direct een vervreemdend beeld op. Meestal hangen posters op ooghoogte van de gemiddelde mens. Alleen al dit gegeven zorgt dat de poster direct opvalt. Onze hersenen zijn er vooral op gericht om afwijkingen te signaleren. Zodra we iets zien wat niet ‘normaal’ is dan wordt onze aandacht dar naartoe getrokken.

Het bedenken van street art.

Om dit soort campagnes te bedenken moet je in het bezit zijn van een zeer creatieve geest. Je moet buiten de geijkte paden kunnen denken en mogelijkheden zien in ‘dagelijkse’ dingen. In onze opleiding Grafisch Media Vormgever gaan we elke lesdag bezig met jouw creatieve brein. Je leert hoe je tot ideeën komt. Hoe je jouw idee perfectioneert tot een concept. En hoe je dat concept op zijn best uitvoert. Ben je geïnteresseerd? Lees hier dan alles over onze opleiding en meld je aan of vraag om meer informatie. Wij helpen je graag verder!

Sign & Print Expo 2019 lanceert als thema: street art.

Op 26, 27 en 28 maart 2019 zal Evenementenhal Gorinchem dé ontmoetingsplek zijn om de nieuwste ideeën op te doen op het gebied van grafimedia en visuele communicatie. Sign & Print Expo 2019 vertegenwoordigt de toekomst van grafimedia en visuele communicatie. Zet die data maar alvast in je agenda want daar wil je bij zijn!

 

House of media mocht voor deze bedrijven bijdragen aan kennis en vaardigheden